עיצוב בית כפרי

את יכולה להגשים את החלום שלך – עיצוב בית כפרי באווירה של ים 

הם קנו בית פרטי לפני 14 שנים, הילדים כבר בגרו, ואפשר לומר שהם עברו את שלב "ההרס" 😊 ההורים, שכבר חצו את העשור השישי לחייהם, יציבים מבחינה כלכלית ואיכות החיים חשובה להם מאוד, מסיבות אלו הם בחרו לשפץ את מרחב המגורים הקיים בתהליך של עיצוב פנים והום סטיילינג, במטרה להפיח חיים בבית, אך הם לא ידעו כיצד להתחיל…והעבירו את המושכות אל מעצבת פנים. אני זוכרת היטב כיצד ביום הצילומים אם הבית ישבה על הספה, הסתכלה סביב והתענגה על כל פריט… היא חיכתה לרגע הזה במשך שנים!

חיים חדשים בבית שאוהבים, מהפך בקומת הכניסה, סגנון עיצוב כפרי.

מעצבת פנים: הילה ברונשטיין.  

עיצוב בית כפרי… מתחיל במטבח – טיפים של מעצבת פנים.  

את יכולה לדמיין את זה? שדות של לבנדר וניחוחות של לחם חם, שזה עתה נאפה… המטבח לא פעם מדגיש את הסגנון הכפרי בחזיתות, בידיות, בחיפוי הקיר, בברזים, בשיש, בתאורה ובמשטחי העבודה, כפי שניתן לראות כאן.

מטבח בית כפרי

מעצבת פנים: הילה ברונשטיין. 

המטבח הוא הרהיט הגדול והשימושי ביותר בבית, אפשר לומר שהמטבח הוא גם ההוצאה הגבוהה ביותר בתהליך השיפוץ, ולכן כשאת ניגשת לעיצוב בית כפרי, או כל שיפוץ שכולל מטבח, ערכי רשימה מסודרת, חשבי מה היית רוצה לשפר במטבח הנוכחי, הקדישי לכך מחשבה, כל פרט חשוב. חשוב שתדעי, שלעיתים לא יהיו תשובות לכל השאלות, היות ולכל משפחה יש צורכים אחרים, אולם כדי שאוכל כמעצבת פנים לסייע לך לגבש את הצורך שלך הכנתי עבורך מספר נושאים שתוכלי לחשוב עליהם ולהתמקד בהם: 

  • בחני עם עיצוב המטבח משתלב עם החלל המרכזי, עם פינת האוכל ועם הסלון גם בהיבט של מעברים, צבעים, חומרים ותאורה. 
  • האם את צריכה דלפק? לא לכל אדם יש צורך בדלפק ובשולחן אוכל – הבחירה תיעשה בהתאם לגודל החלל, המרחקים ומאפייני השימוש. 
  • טרנדים משתנים בכל עת, חוזרים ומשתפרים, אך עיצוב כפרי הוא בחירה קלסית ואהודה מאוד, העיצוב הכפרי מרגיע מאוד, ומאפשר ליצור מקום חם שאפשר לקרוא לו בית, עם זאת כשאת בוחרת בסגנון עיצוב זה כדאי שתבחיני אילו אופנות משתלבות בו כיום. 
  • מתחילה לעצב? אם את בעלת בית פרטי התחילי מקומת הכניסה – מהסלון, פינת האוכל ומהמטבח, "פירוק" פרויקט השיפוץ לחלקים יקל עליך ויאפשר לך התארגנות טובה יותר. .
  • הנוסחה למטבח המושלם כוללת בדרך כלל תאורה, מרחב, שטחי אחסון רבים ואחסון נשלף אבל גם סטיילינג, שמוסיף עומק ועניין לחלל, במטבח שלך תוכלי לשלב מדפים, שטיח, עציצים, כסאות בר, קופסאות, ספלים ופריטי נוי נוספים.  
  • בוודאי את שואלת את עצמך מה להניח על מדפי המטבח ? זה הזמן לשלוף מהארונות את סט הקפה-תה-סוכר שלך (זה שאף פעם לא נמצא לו מקום, והוא ראוי לתצוגה, וכמובן תמיד טוב להוסיף כמה פריטי נוי ועציצים טבעיים.

כיצד תוכלי לסגנן את המטבח בסגנון עיצוב בית כפרי?

רכשי סט עתיק, מפנק ומגניב של קפה-תה משוק פשפשים או מחנות יד שניה. מקמי אותו על יחידת מדפים בסגנון כפרי שיהיה שונה מעיצוב המטבח אך ישתלב בו היטב. לדוגמה: תוכלי לבחור ביחידת מדפים בגוון אחר ואפילו בגוון הזהה לגוון הכריות בסלון (כך גם תוכלי ליצור אחידות בין שני המרחבים במאמץ קל). נוסף לכך תוכלי לשלב בין פריטי וינטאג' שונים כמו קומקום או מגשים והוסיפי וילון מסוג כותרת מבד פרחוני. 

המטבח הכפרי ברוח ים 

מעצבת פנים: הילה ברונשטיין. 

עיצוב מטבח בסגנון כפרי – ההחלטות. 

איזה סוג של חיפוי קיר ישתלב עם השיש? וכיצד השיש וחיפוי הקיר ישתלבו עם החזיתות? מה הברז המתאים לצורכי השימוש, איזה כיור? אולי שניים? מה עם הידיות? מעצבת פנים נדרשת להחליט אינספור החלטות סביב עיצוב המטבח (כי ההבדל הוא בפרטים הקטנים) וכדי להדגים חלק מהן בחרתי לשתף פרויקט שעיצבתי. 

שימי לב לבחירה יוצאת הדופן, חיפוי הקיר הוא למעשה אריח בגודל 60*120 בחירה לא אופיינית אך מעשית מאוד, משום שהאריח מכסה שטח נרחב ומאחד את המראה, נוסף לכך הוא קל לניקוי, ולכן אני ממליצה ליישם בחירה זו בכל מטבח פעיל ובכלל. 

כך תעצבי בית פרטי בסגנון כפרי כמו מעצבת פנים 

הספה שלך קטנה וכבר הרוסה? הילדים כבר גדלו? את ובני ביתך אוהבים לארח? אם הסלון נראה כמו "טלאי על טלאי" תוכלי לשדרג אותו ולהתפנק בנוחות ובסטייל. כאשר הסלון קטן ואין מקום לכורסה נוספת, אני ממליצה לבחור בספה  פינתית הכוללת גב גם בפינה, כך תיהני ממקום ישיבה נוסף. מתלבטת לגבי בד הספה? בחרי את הבד בהתאם למרקם שלו, חשוב שהבד יהיה נעים לגוף בפרט כאשר רוצים פשוט לשכב, הוסיפי כריות בגוונים שונים ובמרקמים שונים, כדי שתוכלי להתרווח עליהן וגם ליהנות מהאסתטיקה שהן מוסיפות למרחב. נוסף לכך אני אוהבת לשלב שולחנות סלון קלילים שניתן להזיז לצדדים וכך לפנות את הרצפה (מושלם לאימוני כושר בבית ובכלל) 

סלון ברוח ים – עיצוב בית פרטי. 

מעצבת פנים: הילה ברונשטיין. 

ברשותך, אשוב למיזם עיצוב הפנים שממנו התחלנו, אז כפי שציינתי קודם לכן, בעלי הבית אוהבים ים, ורצינו מאוד לשלב מוטיב כחול, שילווה את הבחירות העיצוביות, ומסיבות אלו בחרנו בפריטים בגווני כחול וטורקיז שמשתלבים בכל החלל (אם חשבת פעם שבד הדנים מתאים רק לבגדים אז הנה ההוכחה שהוא מיושם היטב גם על שטיח). 

כיוון שהגוון הכחול נתפש כצבע קר, "חיממתי" אותו בעזרת גוונים חמים שהוצבו לצדו (ורוד, אדום וכתום) זה טיפ קטן שתוכלי ליישם באופן מיידי, תופתעי לגלות עד כמה הוא יעיל ומשדרג את האווירה!

כיצד תבחרי את השולחן לסלון? 

חשבי את המעברים משני צדי השולחן וכן את המעברים בצדי השולחן למרגלות הספה, כך שתוכלי להבין לאילו מידות עליך לכוון. בשלב הבא בחרי את צורת השולחן – מלבנית, מרובעת, עגולה? המועדפת עליי היא כמובן עגולה.

כיצד לבחור את שולחן האוכל? 

או, הנה בחירה נוספת, שעליך לבצע שולחן האוכל. בבתים הישראלים שולחן האוכל הוא לא רק "שולחן אוכל" אנחנו כותבים עליו, עובדים עליו, הילדים מכינים את שיעורי הבית, ובמילים אחרות, במיקום הנכון ועם הבחירות הנכונות, מצאת את הרהיט השימושי ביותר בבית, שפעמים רבות משמש גם כפינת המשפחה. 

בדומה לשולחן מרכז הסלון גם כאשר את בוחרת את שולחן האוכל חשבי על צורת התקשורת במשפחה ועל מבנה החלל, יש משפחות שיבקשו להדגיש מעמדות ולכן למשפחות כאלו מומלץ לבחור בשולחנות מלבניים, משפחות שמעוניינות לשמור על תקשורת פתוחה ולבטל את "המעמדות" יפיקו ערך רב משולחן עגול. זכרי זאת זהו טיפ חשוב של מעצבות פנים – העיגול מקרב לבבות גם במפגשים חברתיים וגם במריבות משפחתיות. את בוודאי מתלבטת בינך לבין עצמך באשר לכיסאות? ובכן אם את נוהגת לארח העדיפי לבחור כיסאות מרופדים בבד מתנקה וסינטטי, או בכיסאות ללא ריפוד – הבחירה בידיך. 

הבחירה החשובה ביותר שתעשי בעיצוב בית כפרי 

עיצוב בית כפרי הוא עיצוב מובחן, כשרואים כפרי, מזהים כפרי, ולכן כדי ליצור תוצאה אחידה ומאוזנת חשוב להתאים את עיצוב מרחבה המגורים ליתר חדרי הבית. מעצבות פנים מקצועיות יצרו עבורך תוצאה אחידה, גם ובפרט אם תרצי לשלב פריטים חדישים עם פריטים עתיקים, שקיבלת בירושה מקרובי משפחתך.  

טיפ חשוב נוסף לעיצוב פינת האוכל

אני קוראת לו: חוק המרכוז – השולחן, התאורה, "הסנטר פיס", האומנות שבחרת לתלות על הקיר – כולם חובקים אמצע! מוצבים היטב זה מעל זה ולא מילימטר פחות. כפי שציינתי קודם הפרטים הקטנים הם אלו שעושים את ההבדל הגדול, השקיעי בהם ותוכלי להתענג על העיצוב הכפרי שלך. 

ואם את מחפשת מעצבת פנים, שמכירה את הסגנון הכפרי, וסגנון הכפרי-וינטאג' צרי עמי קשר. 

הילה ברונשטיין – מעצבת פנים באזור המרכז והשרון. 

אשמח לייעץ לך , הנה לינק לואטסאפ שלי https://wa.me/message/MTNZOVLL5DTVI1