שינויי דיירים – מה הבעיה? זו בעיה!

אציין שחלק מהדברים שכתובים פה, האמת הרוב, מתאימים גם כהכנה לשיפוץ.

בגלל שהנושא הזה כ״כ מורכב, אני אכתוב כמה מאמרים בנושא וזה הראשון:

אז רכשתם דירה או בית מקבלן /מפרויקט ועכשיו לוחצים עליכם להגיש סט תוכניות לשינויי דיריים.

שוקלים לקחת מעצבת פנים, אבל זה נשמע קל, – אתם חושבים שתוכלו להתמודד לבד:

״נלך לחברת מטבחים והיא כבר תתכנן לנו מטבח, נוסיף כמה נקודות חשמל, וזהו, מה הבעיה?״.

אז את ״הקייס סטאדי״ הזה העלתי כדי שתבינו מזה אומר שינויי דירים למי שרוצה להשקיע,

למי שעובד קשה ורוצה שהבית יענה על הצרכים היום יומיים שלו,

שיהיה קל לתחזוק,

מפנק!

למי שרוצה לייצר בית משפחתי לו, לילדיו ולאורחים,

בית שמצד אחד יש בו מרחב,

ומצד שני פרטיות,

עם סווטית הורים (כן לפעמים עם שינויים קטנים, או העמדה אחרת אפשר לנצל יותר את החלל)

מטבח גדול,

שטחי אחסון בכל הבית,

והתחשבות בחיי היום יום,

אז איך משלבים את כל אלו יחד? אחרי 14 שנים בתחום עיצוב הבית, יש לי כבר שיטה מאורגנת ומסודרת שיכולה להוביל אתכם לתוצאה הכי אישית שלכם.

יש לא מעט פרמטרים בין חשמל, תאורה, אינסטלציה, נגרות וכו׳- שיוכלים להתנגש וצריך לדעת איך לתכנן אותם ולהמנע מטעויות שיעלו לכם אח״כ המון כסף .

קבלו כמה רעיונות מפרויקט עיצוב ותכנון בית פרטי שבו לקחתי חלק בכל מערך התוכניות של שינויי דיירים שלב אחרי שלב, ליווי של זוג + 3, שהם גם לקוחות חוזרים.

כל פעם שמתקשרת אליי לקוחה שכבר עיצבתי לה את הבית מספרת לי על הבית החדש שהיא רוצה שנעצב שוב יחד, ( כמו הפרויקט בתמונות המצורפות) או טלפון מלקוחה שקבלה עליי המלצה, זה סופר מרגש אותי, וזה לא מובן מאליו.

הנה מה שהם כתבו על הליווי הקודם שלנו (את הנוכחי טרם סיימנו)

״הילה הגיעה לביתנו לפגישת יעוץ. היתה קשובה מאוד לרצונות שלנו ולצרכים שלנו. עיצבה ספריה שתתאים לנו, בחרה תאורה, טפט ועוד!! עד עכשיו התלבטתי מה לבחור. ומה מתאים.והילה פשוט סייעה בכך וככ בקלות..מאוד אהבנו את העיצוב של הילה וממש התאים לנו. הילה כמובן איתנו בקשר בכל שאלה, פנויה תמיד וממשיכה לייעץ.  הילה היקרה! תודה רבה רבה! מעריכים מאוד!..״

כשאני מתחילה פרויקט אני עובדת לפי שלבים סדורים שמייצרים קשר והגיון בתהליך, מה שבשורה התחתונה מייצר עבור הלקוחות שלי ניהול זמן יעיל עבורם, פחות ימי חופש, פחות מפגשים ושעות מיותרות, מינימום סימני שאלה שרק יותר מבלבלים, והכל מאוד תכלס!

קבלו חלק מהרעיונות:

1-

כמו כל פרויקט עיצוב פנים גם זה התחיל אחרי שיחת פרוגרמה – מהמילה program תוכנית.

זה המבוא, הבסיס ואחד היסודות להצלחת תהליך של תכנון ועיצוב פנים. כל מעצבת פנים מתחילה בשלב הזה, אל תדלגי לשלב הבא בלי שקראת את הקטגוריה הזו כי היא סופר חשובה!.

בפרוגרמה נעשה שיחה מעמיקה בה נדבר על היום וגם על העתיד כי אנחנו מתכננים בית ל 10, 20 שנים, יותר?

על האורחים, על סבא וסבתא, על אחסון, שבתות וחגים, על ההתארגות בבוקר, על זה שהילדים יגדלו ויפרדו בחדרים או שפונקציונאליות החדרים תשתנה, על איפה יהיה להורים נח לעבוד מהבית, איך נייצר אמבטיה מפנקת, שילובי אינטרפוצים נוחים, הנמכות גבס למזגן, העמדת ריהוט נכונה ועוד – אני לא מגזימה – אלפי פרטים! שאנחנו רוצים שיבואו לידי ביטוי בתכנון נכון של עיצוב פנים, אפרט יותר לעומק בקטגוריות ההמשך , שווה לעקוב, ניתן גם להרשם ולקבל מייל כל פעם שיוצא פוסט חדש פה בלינק:

:https://www.hilladesign.com

מפה כל שלב מתבסס על שלב 1, שכאמור ארחיב עליו בהמשך

2- בשלב השני אני בונה העמדת ריהוט שרואה איפה יושב כל רהיט ומשאיר מעברים נכונים ומחשבה על החלפת רהיטים בעתיד כשהילדים יגדלו ובצורה כזו שלא נצטרך אח״כ לעשות מהפכים פטאלים,

בנוסף אני רוצה לתת לכם כמה דוגמאות, מיני רבות לשיפור העמדת הריהוט של הקבלן:

  • מדובר בקומה ה-1 של הבית בו יהיה ממוקם גם חדר האורחים, ממ״ד (שהוא חדר עבודה זוגי ולעיתים יהיה גם חדר אורחים) בנוסף לאלו יש למטה גם חדר משפחה להנאת הילדים. חדרי הילדים כולם יהיו למעלה, כך שהבנתי ש-2 מקלחות רק למטה + עוד שירותי אורחים למטה (בנוסף למקלחת שיש גם למעלה בקומת הילדים) זה יותר מידי .

להלן תוכנית הקבלן (בהתמקדות על חדר ההורים והמקלחות)

על פניו תכנון חמוד אבל לא יורד לדקויות

הביטו למטה ותראו מה הצעתי להם בתוכנית החדשה בהתמקדות על חדר ההורים שהיה מאוד סטנדרטי. כמובן שהתוכנית מאוד אישית ולא מתאימה לכל אחד, היא אופציה אחת מתוך 4 אופציות שהצעתי להם (לא בגלל שאני חושבת שחייבים 4 אופציות, אלא בגלל שאני מציעה מה שנראה לי נכון, זה יכול להיות גם 2)

האופציות שאציג ללקוחותי מבוססת על ההכירות של שלי עימם, שיחה מעמיקה, בדיקת צרכים, מחשבה יצירתית, שחרור פחדים ופתיחות לדברים לא סטנדרטים אך יעילים שייצרו להם בית יותר נח לשימוש ותחזוק, זו מהות עיצוב פנים, דברים שלא הייתם חושבים עליהם לבד שישפרו משמעותית את החיים שלכם.

אז מה עשיתי:

-קודם כל ביטלתי את מקלחת ההורים ובמקומה ייצרתי חדר ארונות גדול

-מה שיצר לי סווטית הורים גדולה ומפנקת

-שיניתי גם ההעמדה של המיטה ומיקמתי מולה טלביזיה, הוספתי מנורות לילה ועוד תאורה קיר מדהימה

-אל האמבטיה שנשארה עשיתי 2 כניסות, אחת מהמסדרון לאורחים שנשארים לישון בממ״ד (כמו שאמרתי פעם ב…למקרה והם לא רוצים/יכולים לעלות במדרגות להתקלח למעלה) והכניסה השניה והעיקתי למקלחת תהייה מחדר ההורים. בעצם עיקר השימוש יהיה של ההורים.

-השאתי את השירותי אורחים כמובן (כרגע יש למטה 2 אסלות ואמבטיה אחת – בהחלט מספיק)

להלן התכנון החדש, מוזמנות לשאוב רעיונות:

  • עוד שינוי מאוד משמעותי הוא הרחבת המטבח הגם ככה גדול שהיה אבל רצינו עוד יותר גדול – רצינו מטבח ענק, המון אחסון, דלפק גדול ומפנק, מזווה גדול, המון מגירות, ארן יבוש כלים, ארון פסח, מלא מקום על השיש, תאורה מפנקת , דלפק ל-5 ועוד ועוד

תוכנית מטבח קבלן, נחמד אבל סטנדרטי:

ולמטה תוכנית מטבח שאני הצעתי (אחת מתוך 4 אופציות, טיפים לתכנון מטבח בהמשך)

מה שניתן לראות בתוכנית למטה:

-הסרתי את הקיר שסוגר את המטבח ויצאתי עם המטבח יותר החוצה, כך שקבלתי יותר שטחי אחסון

-הוספתי דלפק ענק עם 5 מקומות ישיבה ועוד ים אחסון תחתיו

-ארונות גבוהים עם יבוש כלים

-המון סטים גדולים של מגירות

-קיר גבוהים עם ארון פסח, בילד אין, מזווה גדול, מגירות לירקות (כאלו שלא נכנסים למקרר) פינה מחופה בפורניר עץ, מפנקת

-הוספתי עוד תאורות – 3 מעל הדלפק, פורפיל ארוך להצפת החלל באור (ודעו שהגוף יותקן ככה שכשפותחים ארונות עליוניים זה א נתקע בגוף תאורה) , ועוד 2 ספוטים / צילינדרים ליד המקרר

קרו עוד המוןןןןן שדרוגים בתוכנית, כרגע זה על קצה המזלג,

3-

לכל בית שאני מעצבת אני בונה קונספט עיצובי לפי מה שהלקוחות שלי אוהבים ורוצים יחד עם הניסיון שלי, הטעם והאסטטיקה שלי . אם הם לא יודעים להגדיר את טעמם אני עוזרת להם להתמקד ובונה עבורם מצגת ולוחות השראה שכוללים בדיוק את מה שאנחנו נראה בחנויות ומה שאני חושבת שנכון עבורם מבחינת מה שציינו, מה שאוהבים, מה שיהיה פרקטי לתחזוק, תואם תקציב, וחיבור של כל אלו יחד.

את לוח ההשראה שאני בונה כמצגת עם 20 – 30 ולפעמים גם 40 עמודים! אפשר לראות שם מספה וכריות, גופי תאורה, דרך חזיתות מטבח וידיות, ועד החומרים הכי קטנים שילוו ויגבשו את הקונספט העיצובי ואת עיצוב הבית שלכם! כך שכשנגיע לחנויות לא יהיו הפתעות, נגיע מוכנים ומגובשים מה שמקל על התהליך הן מבחינת זמן והן מבחינת פחד לקבל החלטות, – בניתי עבורכם מצגת, שיניתי מה שהיה צריך אם היה צריך, והסיור בחנות הופך לחוויה של ילד בחנות ממתקים 🙂

הנה דוגמא ללוח השראה לפרויקט המדובר (עמוד אחד מהמצגת הכולל ארון אמבטיה, ספה, תאורה, גוון למטבח! כן הם שוקלים ורוד, שולחן וכסאות, שיש ,ידיות וחיפוי קיר)

מוזמנים להציץ על עוד לוחות השראה שעשיתי לפרוייקטים השונים בסטודיו:

כמובן שלכל פרויקט, בית, לקוחה ומשפחה אני בונה את המצגת המתאימה לה

וכל זה עוד בטרם יצאה לחנויות.

4-

בנוסף אני מכינה גם רשימת קניות, תתפלאו יש בה מאות פריטים!

ככה לא נשכח כלום. יש לי מספר מסלולים, ויש לקוחות שבוחרים במסלול ליווי כולל הלבשה עד הפרט האחרון, והם יקבלו גם ליווי בבחירת פחים לחדרי המקלחת, שטיחי אמבטיה, מתלים, עד הרמה הזו! (ולא רק ספה, שולחן, מזון והרברים ״הברורים״)

5-

לרשימת קניות אני בונה תקציב התואם את תקציב הלקוח

אגב אם הלקוח בא עם תקציב שלטעמי לא תואם את היקף הדרישות שלו, אני מתריעה על כך מראש, ואם אין הסכמה לצערי אני לא נכנסת לפרויקט, בקטע טוב! לא רוצה הפתעות בדרך שיאכזבו את הלקוח ויאפילו על התהליך.

6-

לו״ז הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך, בפרויקט כזה יש אלפי!! החלטות שצריך לקבל, ולא הגזמתי, בעלי מקצוע, חנויות וספקים …אם מה מתחילים, מה חושב יותר, דחוף פחות? איזה בעל מקצוע נכנס לפני מי, כמה זמן יצור יש לכל דברים? אם רוצים שפרויקט יזרום עם כמה שפחות בלתמים, ותמיד יש בלתמים, לוז הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך!

7-

אני בוחרת מראש אנשי מקצוע וספקים, אחרי 14 שנים בתחום, יש באמתחתי רשימה מפוארת של ספקים מומלצים. ספקים שפישלו קבלו הזדמנות לתקן, קורה, אבל ספקים שלא לקחו אחריות לא נמצאים איתי יותר. פרויקט שיפוץ, עיצוב פנים, ובניה הם פרויקטים לא פשוטים, גם כשיש לידך מעצבת, ולכן אני מעדיפה לדעת עם מי אני עובדת. בנוסף כמובן שיש לי מגוון ספקים לאותו מוצר, למשל, אני לא הולכת לנגר וסוגרת אצלו הכל (מטבח, ארונות בגדים, ארונות אמבטיה, ספריה, שידות ונגרויות נוספות, אלא אני מחלקת את העבודה בין מגוון נגרים ואפילו איקאה פה ושם, כל אחד לפי ההתמחות שלו, הסגנון שלו וככה אני גם מצליחה לחסוך ללקוחות שלי עשרות אלפי שקלים! כן עשרות!!

כל השלבים הללו, עוד לפני שאני בכלל מתחילה סט תוכניות לקבלן, סט תוכניות אמיתי יכול לבוא רק אחרי כל אלו (ופרטטתי לכם פה קמצוץ מהמחשבות ודברים שצריך לקחת בחשבון)

8-

הסט תוכניות שלי כולל:

-תוכנית תאורה,

חומר למחשבה כמשתכננים תאורה:

-שווה להוסיף תאורה בחצר ובמרפסת בדר״כ הקבלן נותן מינימום.

-פסי לד בכל מיני פינות וחיבורים

-תאורות לילה / מנורות קריאה מעל כל מיטה על הקיר גם אצל הילדים!

-תאורת התמצאות במקלחות ובמסדרונות אותה אני אוהבת למקם כ 40 ס״מ מהרצפה, אפשר גם בשביל הגישה לבית.

– תאורת חירום שנדלקת כשיש הפסקת חשמל, לרוב אוסיף אותה שקועה בגבס בהנמכה של המזגן במסדרון

-תאורת שיושבות בול מעל כל רהיט, ז״א התאורה שמעל הפינת אוכל תשב בול מעל מרכז פינת האוכל ולכן חייבים מראש לעשות העמדת ריהוט עם המידות המדוייקות של כל רהיט, כנל לגבי האי במיוחד אם מעליו יש יותר מגוף תאורה אחד.

-מאוררים בחוץ

יש כמובן שיש עוד ים אופציות

בקרוב מאמר מלא אודות תכנון תאורה

-תוכנית חשמל,

חומר למחשבה כמשתכננים חשמל:

הכנה לג׳קוזי בחצר, נקודות נוספות במחסן להטענת מכשירי חשמל (רובוט, דייסון), מחשבה על מה יהיה בפרגולה, במטבח חצר, מאורר בחוץ, נקודות שירות נוספות של השיש במטבח 3-4 בכל 100 ס״מ, .

קחו בחשבון איפה כל אלו ישבו ואיך הם משתלבים עם שולחן אוכל, מנגל (נקודת גז) מטבח חוץ או רק כיור חוץ,

בנוסף אל תשכחו ניקוזים וחשמל למזגן, מערכת סאונד, שואב מרכזי, הכנה לטעינת רכב חשמלי, הוספת נקודות חשמל לטובת דייסון רצוי בתוך נגרות סגורה, ויש עוד ים שדרוגים למי שרוצה ממש ״להתפרע״ כמו חשמל חכם, מתג שסוגר את כל התאורה והחלונות בבית, חימום תת רצפתי, רדיאטורים, או הסקה, אזעקה, מחמם מגבות ועוד ועוד באמת שאין גבול.

בהמשך אעלה מאמר מלא אודות תכנון חשמל.

עוד בסט תוכניות עליהם ארחיב בהמשך:

-תוכנית הריסה ובניה

-תוכנית אינסטלציה

-תוכניות מטבח

-תוכנית פרישות אריחים

-תוכניות נגרות לאחסון, ארונות חדרים, ארונות אמבטיה וכו׳

-יעוץ כללי לגבי מיזוג אויר

ואם יש צורך גם

תכנון גבס ותכנון תקרות

ורק עכשיו אחרי שסיימנו ואישרנו את התוכניות אנחנו

8-

יוצאים לימי קניות הלכה למעלה! לסגור דברים

יש מספר לא מבוטל של ימי הקניות אבל הרעיון הוא לעבור את שלבים 1-7 ולהגיע לחנויות סופר מגובשים כך שיהיה קל לקבל החלטות, לא יהיה שום לחץ או לפחות מינימום לחץ, הכל כבר ברור, חנות ממתקים זוכרת? 🙂

זהו להפעם

ממליצה לך לקרוא גם את המאמר הזה

צ׳או

השארת תגובה